Skip to main content
  • Stiklo keitimas
  • Stiklo keitimas
  • Stiklo keitimas

Keisti ar remontuoti?

Stiklo keitimas

  • Stiklo keitimo metu yra pašalinamas senas transporto priemonės stiklas, susidėvėjusios gumos ir tarpinės. Jie pakeičiami naujais ir įklijuojamas naujas stiklas.
  • Stiklą privaloma pakeisti, jei:
    • skilimas trukdo matomumui,
    • įdauža yra didesnė nei 2 eurų moneta,
    • pažeistas vidinis stiklo sluoksnis,
    • pažeidimas yra šalia arba siekia stiklo kraštą.
  • Naujai pakeistas stiklas bus tvirtas bei neturės jokių pažeidimų ar kitų trūkumų vairuotojo matymo zonos srityje.
  • Taisyklingai įklijuotas stiklas atkuria transporto priemonės saugumą pagal nustatytus gamintojo standartus.
  • Stiklo keitimo paslaugos atliekamos EVELKO AutoStiklų Centruose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Utenoje.

Stiklo remontas

  • Stiklo remontas – tai procesas, kurio metu įdauža yra užpildoma specialiu skaidriu skysčiu. Atliekant stiklo remontą, siekiama atkurti stiklo vientisumą bei tvirtumą.
  • Stiklą galima suremontuoti, jei:
    • įdaužos remontas nepaveiks transporto priemonės saugumo avarijos atveju,
    • įdauža yra mažesnė už 2 eurų monetą,
    • pažeistas tik išorinis stiklo sluoksnis (paviršius),
    • įdauža nėra arti stiklo krašto.
  • Atsiradus stiklo įdaužai, remontas turi būti atliktas nedelsiant. Kitu atveju, nešvarumai ir drėgmė gali patekti į stiklo įtrūkimą.
  • Įdaužos remontas gali būti atliktas, jei įdaužos tipas yra „buliaus akis“ arba „kombinuotas“.
  • Tinkamai atliktas įdaužos remontas neleidžia įtrūkimui plisti ir didinti žalos stiklui, taip pat paviršius vėl tampa tolygus.
Stiklo remontas, žinoma, yra pigesnis, tačiau jis nėra 100% patikimas ir tinkamas ne visiems įdaužų tipams. Remontuojant įdaužą po ilgo laiko, į stiklo įtrūkimą patekę nešvarumai bei drėgmė gali sumažinti remonto efektyvumą ir patikimumą. Deja, bet stiklo įdaužos remontas neužtikrina, jog skilimas neplis, todėl įdaužų remontui garantija nesuteikiama.

Nuolat eksploatuojant transporto priemonę, stiklas dėvisi - atsiranda įvairių mikro įbrėžimų ir mikro įdaužimų. Pagrindiniai stiklo dėvėjimosi veiksniai yra kelio dulkės, akmenukai, žvyras, valytuvų veikimas bei stiklo priežiūra, todėl ekspertai rekomenduoja stiklą keisti kas 50 000 kilometrų.

Jei svarstote, rinktis stiklo remontą ar jo keitimą, rekomenduojama apsvarstyti keletą veiksnių. Svarbiausi iš jų yra įdaužos įtaka matomumui ir saugiam vairavimui, tuomet įdaužos dydis, gylis ir vieta ant stiklo. Atsižvelgiant į šiuos veiksnius, parenkamas geriausias sprendimo būdas pažeistam transporto priemonės stiklui.

Stiklo keitimas

Privalumai:

  • visiškai naujas stiklas turi tvirtą paviršių,
  • atitinkantį gamintojo standartus,
  • nėra pažeidimų ir trūkumų matymo zonos srityje.
Trūkumai:
  • netaisyklingas stiklo įklijavimas gali lemti stiklo nesandarumą, silpnesnę garso izoliaciją bei pavojingesnius sužeidimus eismo įvykio metu.

Stiklo remontas

Privalumai:

  • nėra rizikos, jog stiklas bus įklijuotas netinkamai,
  • tinkamai atlikus stiklo remontą, įdauža tampa mažiau pastebima.

Trūkumai:

  • užtaisius stiklo įdaužą stiklo tvirtumas nėra atkuriamas,
  • sutaisytas stiklas nėra toks tvirtas, todėl gali sukelti didesnius sužalojimus eismo įvykio metu,
  • vizualiniai stiklo įdaužos remonto trūkumai gali iškreipti vaizdą bei šviesą vairuotojui ir sukelti potencialų pavojų.

Įtrūkimo dydis

Dideli, keliasdešimties centimetrų ilgio, spindulio formos įtrūkimai reikalauja labai sudėtingo remonto, po kurio įtrūkimo linijos vis tiek matosi, o stiklas gali suskilti dar labiau. Mažos įdaužos negali būti didesnės už 2 eurų monetą, tad jei įdauža yra didesnė, rekomenduojama keisti stiklą į naują.

Nėra jokios garantijos, kad atliekant įdaužos remontą stiklas neskils dar labiau ir stiklą teks keisti nauju. Kadangi transporto priemonės stiklas natūraliai dėvisi, jį pakeitus nauju, žymiai pagerėja matomumas, ypač tamsoje ar lyjant, esant prastoms oro sąlygoms.

Ar įdauža po remonto nebesimatys?

Remontuojant mažesnius stiklo įtrūkimus (pavyzdžiui, buliaus akies tipo įdaužas) įmanoma vizualiai visiškai pašalinti įtrūkimo pėdsakus. Dažniausiai sunku pastebėti, jog buvo atliktas stiklo remontas. Tačiau kartais po remonto įdauža gali būti matoma – viskas priklauso nuo to, kokio tipo įdauža buvo remontuota, meistro profesionalumo, naudotos įrangos ir nevaldomų aplinkybių (pavyzdžiui, oro sąlygų, stiklo pažeidimo senumo ar ant stiklo esančių nešvarumų).

DĖMESIO!

Parduotuvėse parduodami įdaužų remonto rinkiniai, skirti neprofesionaliam naudojimui gali suteikti tik trumpalaikį problemos sprendimą. Be tinkamų įrankių, žinių ir patirties stiklą galima visiškai sugadinti arba palikti pastebimas žymes, kurios iškreipia stiklo paviršių ir tampa pavojingos vairuojant. Profesionalus stiklo remontas reikalauja specifinių įgūdžių, kuriems įgyti reikia laiko, praktikos ir pastangų.

Transporto priemonių stiklų specialistai turi daug metų patirties ir užtikrina aukštus paslaugų teikimo standartus, todėl rekomenduojama stiklo remonto darbus patikėti profesionalams, kadangi bandant užtaisyti įdaužą pačiam, rizikuojama sukelti dar didesnę žalą, kurios taisymas pareikalaus papildomų išlaidų.